joi, 11 decembrie 2008

Lasati fluturii sa zboare




Am fost un copil caruia i s-a permis sa zburde liber? Poate!...
Poate mai mult..., poate mai putin..., probabil asa m-am nascut! M-am nascut liber! Liber sa gandesc si sa iau decizii (unele mai bune, altele mai putin bune!).
A fost bine? ...sau A fost rau?
In opinia mea, cred ca asa trebuie! Cred ca trebuie sa-i oferi copilului independenta, libertatea in gandire, libertatea in decizii (cu limitele de rigoare in functie de varsta copilului)! Lasati fluturii sa zboare liber! Copilul trebuie lasat sa gandeasca liber.
Aaaaaa...
Trebuie indrumat! Dar... acea indrumare care nu infraneaza spiritul. Ma intristeaza, cand vad parinti care se poarta cu copii lor, de parca ar umbla cu'n cristal de cea mai buna calitate. Nu-mi plac copii feriti de toate cele. Acolo unde dragostea fata de copilul tau se transforma in "cocolosirea" acestuia, acolo vom vedea peste ani un tanar adolescent care nu se va putea indeparta de "fusta" mamei... Un tanar cu o timiditate dusa la extrem. Un copil care va cauta in permanenta un punct de sprijin.
Vor putea aceti parinti sa stea tot timpul in spatele odraslei? Probabil... Nu!
Mi-am lasat copilul sa se joace-n curte. Am lasat-o libera... Am gasit-o mancand pamant cu pofta. Primii ei prieteni au fost copii de tigani. Copii de tigani pe care-i asezam la masa cu ea. Copii care de foarte multe ori aveau "lumanari" la nas. De mica a dormit afara de cum dadea caldura. Dormea in hamac. Acum are 8 ani si pot spune ca pana acum nu a fost racita decat de cateva ori mai... puternic.
In rest... Beton! Duduie de sanatate!
A crescut libera. Daca s-a dat cu rolele si a cazut, nu am fugit "disperat" dupa ea pentru a o ridica. Am invatat-o sa se ridice singura! Precum in viata! Ai cazut, te ridici singur! S-ar putea ca in acel moment sa nu fie nimeni pe langa tine pentru ati da o mana de ajutor!

Gandu' lu' Popa's

Niciun comentariu: