luni, 8 decembrie 2008

O viata de cacat...




Am murit…

Totul este negru-n jur. Simt furnicaturi in corp. Totul tremura in jurul meu. Tremura si freamata de zor, cobor vertiginos intr-o spirala caruia nu pot sa-i vad capatul…
Cand o sa se termine?
Cad… Am senzatia ca sunt intr-o cadere dar… ce cadere-i aceasta din care nu ma mai opresc? Dintr-o data, vad luminita! Nu-i luminita din capatul tunelului…
M-am oprit!
Dintr-o data sunt intr-o camera alba. Este atat de alba, atat de purificatoare, atat de… Timpul s-a oprit din loc!
Revad!
Revad de parca m-as uita la un televizor…
Viata mi se deruleaza incet inapoi. revad momentele principale ale luarii deciziei mele.

Stau de ceva timp cu-n tub plin cu pastille in mana. Plasticul s-a incalzit in mana mea. Ma frige!

Ce sa fac?
Mintea-mi lucreaza la o intensitate maxima…
-Iei odata pastilele alea?
-Nu te-ai saturat de viata de cacat pe care-ai trait-o?

Stau si ma gandesc…
-Oare o fi mai bine dincolo?
-Voi avea si eu parte de o viata mai buna?
-Voi mai retrai copilaria cea plina de batai?
-Voi avea o copilarie frumoasa alaturi de o familie normala, sau va fi la fel?

Bautura si bataie!
Asta am avut parte! Am crezut ca o data cu trecerea vremii, tata va termina odata cu bautura… de cate ori bea devine violent. O bate pe mama, apoi termina cu mine. Am sperat! Dar… am ramas cu speranta! Tata, nici nu s-a schimbat, si nici nu da nici un semn ca ar face-o sau ar vrea sa o faca. Asta a fost o viata-ntreaga! Un tiran! Nimic nu i-a convenit!

-Oare o fi mai bine dincolo?

N-am fost niciodata o fata frumoasa! Am fost si eu acolo…, o fata normala care nu si-a dorit altceva decat o familie normala, un baiat normal langa mine, poate o casnicie…

-Oare o fi mai bine dincolo?

Dupa terminarea liceului, m-am angajat! M-am angajat si eu acolo unde am gasit! Cine m-ar fi angajat pe mine? Am gasit si eu de lucru la o microintreprindere cu profil productie. Dupa un curs de calificare la locul de munca, m-am calificat in meseria de “impletitoare”! Aveam un mic banc de lucru. Toata ziua impleteam la lantisoare de aur. Zi de zi, acelasi lucru. Robot! 10 ore, 12 ore, cat era nevoie… Am plecat de-acolo dupa 1 an. Am plecat la o Alimentara. Unchiul meu era patron! Patron de Alimentara! Asa am ajuns… vanzatoare! Lucram la raionul de mezeluri. Lucram tot la fel. Mai mult decat atat… Tot 10-12 ore pe zi, doar ca acum lucram si sambata si duminica. Munca la greu…

-Oare o fi mai bine acolo?

Viata particulara? Eu una… nu prea am avut. Pai cand sa ai timp de asa ceva? Cand sa ai timp, cand tu muncesti pana cazi rupt? Nu stiam decat munca si casa! Asa... cateva relatii pasagere, normale pentru cineva de varsta mea, dar nimic concludent… nimic mai serios!

L-am cunoscut pe P. Era vecinul unei prietene de a mea. Am crezut ca… Ma intelegeam bine si cu mama lui. Am incercat sa fac totul pentru a nu-l supara. Era mai mare ca mine cu 4 ani. Plecam de la servici si ma duceam la el. Chiar daca el vroia sa iasa cu prietenii lui la o bere, eu nu ma suparam. El era barbat. Eu ramaneam acasa cu mama lui, o ajutam la curatenie, o ajutam la mancare, ma rog la treburile casei. De multe ori, am simtit ca nu sunt tocmai ceea ce-si doreste el de la cea de langa el… Dar oare ce-si poate dori mai mult decat o femeie care sa taca, sa-l lase in pace, sa nu-l cicaleasca, sa-l astepte cuminte acasa, iar cand intr-un tarziu ajunge, sa-I puna in fata o farfurie de mancare… Pana la urma… totul s-a sfarsit! Mi-a dat de inteles ca relatia noastra nu poate avea nici o sansa… Am plans zile-n sir! L-am vrut pe el, dar el a vrut altceva! Ce altceva? Nu l-am suparat, am incercat sa fac in asa fel incat sa-I fiu cat mai pe plac…

Dupa mai bine de 6 luni, l-am cunoscut pe D. Era cadru militar. Provenea dintr-o familie destramata. Crescuse mai mult in leagane de copii. Asta-si lasase amprenta asupra lui. Ma iubea, dar o facea intr-un fel anume… La el problema majora era alta. Si acum statea intr-un camin. Vroiam, nu vroiam, trebuia sa stau inca cu parintii mei. Trebuia sa mai support inca magariile si bataile tatalui meu, desi de pe-acum aveam mai bine de 24 de ani. Pana cand? Aseara. m-am certat si cu D… O cearta in care fiecare si-a spus punctual de vedere, ne-am reprosat multe… Multe si de neiertat!...
Colac peste pupaza, am ajuns acasa si dupa nici 1 ora a izbucnit scandalul! M-am saturat!
O viata de cacat!
Mi-am furat-o iar de la tata… Pumni si picioare… Toate oasele ma dor. Stau in camera mea si plang. Nimeni langa mine, prietenele mele au barbati alaturi de ele, mare parte deja au familii, unele au si case… eu n-am nimic!
Ba da!
O viata chinuita!

…stau cu un tub de plastic in mana. Mana ma frige! Mintea-mi joaca feste…

-Ia-le imi sopteste o voce din neant.
Vei vedea! Te vei trezi intr-o lume mai buna! ...

-Dati-va la o parte! Are nevoie de aer! Lasati-ne sa ne facem treaba! …

-Ne pare rau! Nu mai putem face nimic! A facut stop cardiac! Doza a fost mult prea mare…!


*****

Uite ce bine arat! Sunt o pata de lumina intr-un intuneric total! Ce bine mi-ar fi stat intr-o rochie d-asta…, dar la un altfel de eveniment decat acesta… Si cate flori am primit! Ce frumoase sunt! Uite cata lume a venit! A venit si…, a venit si…! Dar de ce plang? Nu ma plangeti! De ce ma plangeti? Am avut o viata de cacat! Oare acolo unde ma-ndrept acum… va fi mai bine? ...in jur este tacere. Acum zbor! Zbor cu o viteza ametitoare! Ma indrept catre o alta lume. O fi mai buna? Va pup! V-am lasat! Aici s-a rupt legatura mea cu aceasta viata...

Niciun comentariu: