joi, 10 ianuarie 2013

D'ale morţii şi îngropăciunii la români


Să fie clar!
Nu vorbesc despre cineva anume! Vorbesc la modul general, vorbesc despre mentalitatea asta tipic românească care "NE PERMITE" să dictăm altora "ce-şi-cum să facă" pentru că aşa-i orânduirea şi rostul lucrurilor...
De faci parte dintre cei aflaţi în lumina reflectoarelor, de-ţi trăieşti viaţa ca personalitate muzicală, cinematografică, de apari mai tot timpul la televizor, viaţa... sau moartea nu-ţi mai aparţine! Nu mai contează ce-ţi doreşti tu, nu mai contează de ai o "ultima dorinţă" pe care o-mpărtăşeşti pesoanei dragi spre înfăptuire atunci când vei pleca spre nefiinţă. De ai murit... nimic nu mai contează! "Poporul" vrea circ! Poporul vrea să se fotografieze cu tine-ntr-o ultimă poză, vrea să-ţi aprindă o lumânare la catafalc, vrea să fie aşezat la masă la pomană...
Totodată, poporul vrea să se-ntâlnească la biserică sau în cimitir cu vedetele, actorii, muzicienii sau politicienii. Ăştia... plâng la fel ca noi? Ce demnitate..., ce respect faţă de persoana decedată sau faţă de urmaşii acestora...! Nu mai contează pentru nimeni faptul că cel trecut spre nefiinţă după o viaţă petrecută-n lumina reflectoarelor îşi doreşte la propria înmormântare decenţă, doar familia şi pe cei apropiaţi. Cum să faci un asemenea lucru? Adică... să nu te vază poporu? Adeca... să nu facă poporu cozi kilometrice pentru a te vedea o ultimă oară? Adeca... să nu te ducă poporu cu alai şi pompă la groapă? Adeca... să nu-ţi facă biserica noastră slujbe de mortăciune cu sobor de preoţi şi transmise în direct la nu ştiu câte televiziuni? Adeca... să nu se tăvălească pe jos de durere nevasta sau soţul defunctului(-ei) şi să nu bocească pe mormânt?
Circ! Şi... dacă poporul doreşte circ, atunci televiziunile asta le dau! Păi... dacă asta face audienţă! Cine le-ar putea interzice? Din păcate... otv-izarea se produce zi de zi... şi ceas de ceas! Nu mai contează astăzi că-i vorba de o televiziune de ştiri, nu mai contează că-i vorba de un post generalist. Toate (dar... absolut toate!) posturile nu fac altceva decât să disece pe toate planurile moartea, viaţa, ideile, trăirile celui plecat în nefiinţă!

Scriam într-un post anterior despre momentul când am decis să părăsesc lumea muzicală, precum şi despre ce m-a făcut să iau această decizie. M-am scârbit efectiv şi am decis că-i mai sănătos să o iau de la capăt într-un alt domeniu. Niciodată nu mi-a plăcut să accept "impunerile" altora. N-am făcut niciodată ceva doar pentru că "aşa-i dat"! Am preferat să-mi aleg drumul meu neinfluenţat de alte persoane. De-ar fi să-mi ştiu sfârşitul aproape, probabil că şi eu mi-aş dori ceva pentru "ultimul drum"..., şi totodată mi-ar face plăcere să ştiu că cineva-mi va transpune ultimele gânduri... În niciun caz nu mi-aş dori... circ!

Circ odată cu trecerea în nefiinţă, circ pe durata priveghiului, circ cu prilejul înmormântării! Numai că circul nu se opreşte odată cu îngroparea celui trecut în nefiinţă! Cum să treacă? Păi... acum este momentul cel mai prielnic pentru a diseca viaţa celui tocmai îngropat! Atunci este momentul în care începem să aflăm: câte neveste (soţi) a ţinut, câte amante (amanţi) au trecut prin patul lui (ei), atunci este momentul optim să apară copii din flori, iar dacă ei nu apar singuri... sunt căutaţi! Păi... nu se apropie cumva momentul deschiderii a ceea ce se numeşte testament? Altfel... un nou subiect de circ! Trebuie să afle tot poporu ce-şi-cum a avut..., ce-şi-cum a împărţit, cine-ce a primit la-mpărţeală, cine-cum a rămas pe dinafară...

Hmmm...
De ce oare nu se poate trăi şi fără "circ"? De ce trebuie să dăm dovadă şi-n ultimul ceas de demnitate? De ce oare nu putem lăsa lucrurile exact acolo unde le-a lăsat persoana decedată? După o viaţă trăită în lumina reflectoarelor, după o viaţă în care defunctul(a) au fost invitaţi la diverse televiziuni, momente în care a tot spus ce gandeşte sau înfăptuieşte, după nenumărate articole apărute prin presă, fie ea de scandal sau nu, poate-şi doreşte "ceva" anume la "ieşirea din scenă"! Altceva! Decenţă... simplitate... apropiaţi... Atât! Nimic mai mult!


UPDATE ora 22: 
- Andreea Marin Bănică tocmai ce şi-a făcut publică decizia de a divorţa de Ştefan Bănică Jr printr-o postare pe Facebook in jurul orei 21... Televiziunile au preluat din mers "ştirea bombă", au trecut-o la Breaking News şi au trecut la disecat care pe cine a înşelat, cine pe cine a trădat, cum s-o împărţi averea, si altele asemenea...

Să te ţii mizerii şi porcării!!!


În ciclul “Ţara lu’ Popa’s”, mai puteţi citi:
Rebel 1
Rebel 2
Românica noastră
Rezolvarea problemei pensionarilor...
Fost-am lele... ce am fost!


Nemira

Niciun comentariu: